Tangani Stress Tempat Kerja dan Belajar Dengan B Complex Shaklee


B Complex Shaklee mengandungi 8 Vitamin B iaitu B1,  B2, B3, B5, B6, B12, Asid Folik yang semulajadi dan 100% Biotin.





Asid folik yang digunakan adalah semulajadi dan dicipta oleh saintis Shaklee yang pertama seumpamanya di dunia. Ianya dihasilkan dengan kadar kebolehserapan (bioavailability) yang sangat tinggi dan berkualiti.

Asid folik semulajadi biasa tidak mudah diserap oleh tubuh kita dan 99% asid folik di pasaran terkini bersifat sintetik, dan bukannya semulajadi seperti yang ada di dalam Vitamin B Complex Shaklee.

Vitamin B adalah vitamin larut-air; oleh sebab itu, sebarang lebihan akan terus disingkirkan melalui sistem pencernaan (sebab itu air kencing kita akan berwarna kekuningan sekiranya mengambil vitamin B). Jika tidak berwarna kekuningan itu bermakna anda mengalami kekurangan Vitamin B.

Tetapi, harus diingat bahawa pengambilan berlebihan pun tidak bagus sebab ia akan memberi bebanan lebih kepada buah pinggang kita. Itu sebabnya Shaklee memastikan produk-produk mereka adalah seimbang dengan melakukan 83,000 ujian kualiti (QC test) setahun.
 

Bagaimana Yang dikatakan B complex Membantu dalam menangani stress??

Kalangan-kalangan kita yang bekerja atau pun suri rumah atau pun seorang pelajar, tak lari dari kesibukan pelbagai kerja. Kalau boleh segala benda dan perkara nak disiapkan dalam masa yang singkat. Dalam pada itu kita lupa nak rehatkan badan dan menjaga kesihatan

Dan, sinilah pentingnya pengambilan suplimen b complex untuk anda.Dengan cara:-

1) Menukarkan makanan  kepada tenaga - B Complex Shaklee membantu proses penghadaman, menukar lemak, karbohidrat dan protin kepada tenaga. Sekaligus mengurangkan masalah keletihan/kelesuan.

2) Melawan Tekanan - B Complex Shaklee memastikan kesihatan fungsi saraf. Sekaligus meredakan sakit kepala, tekanan, kemurungan dan insomnia.

Jika kita lihat sebenarnya pengambilan vitamin b complex amatlah penting sebenarnya. Kerana ianya mempunyai kesan apabila kita kekurangan vitamin ini.

Mari lihat Apa akan jadi jika kekurangan Vitamin ini.

1) Keletihan
2) Keradangan belah bibir (atau sudut-sudut mulut) berikutan kulat atau jangkitan bakteria.
3) Lemah ingatan
4) Sakit lidah
5) Hilang berat badan secara tak sihat
6) Anamia
7) Masalah kulit
8) Insomnia
9) Jantung membesar

Jika anda berminat untuk mendapatkan vitamin B Complex Shaklee, bolehlah menghubungi saya untuk membuat pilihan suplemen kesihatan anda dari Shaklee... InsyaAllah, saya akan cuba membantu untuk membuat pilihan yang terbaik!

Bainun samsudin
017  5755815


You Might Also Like

0 comments