Cegah Kolestrol Dengan Phytocol ST, Kolestrol Semulajadi

Apa itu Kolesterol?



Image result for kolesterol


 Kolesterol merupakan sebatian berlemak, juga dikenali sebagai lipid, yang beredar melalui darah. Ia diperlukan untuk pelbagai fungsi badan yang penting seperti pembinaan membran sel, penghasilan sesetengah jenis hormon, sintesis vitamin D dan penghadaman lemak dalam badan. Kolesterol beredar dalam darah melalui ikatan pada kompleks protein yang dikenali sebagai lipoprotein. Dengan Phytocol-ST Shaklee Ubat Kolesterol Tinggi, kolesterol dari makanan “tidak akan diberi ruang” untuk memasuki saluran darah. Maka anda bebas dari segala ancaman ini.

Lipoprotein diklasifikasi berdasarkan keberkesanannya mengangkut kolesterol. Lipoprotein berketumpatan rendah (Low Density Lipoprotein – LDL) mengangkut kolesterol dari hati ke sel-sel badan melalui peredaran darah. Ia akan memendakkan kolesterol pada dinding salur darah, selepas mengalami pengoksidaan, menyebabkan ia dikenali sebagai `kolesterol tidak baik’.

Berbeza dengan lipoprotein berketumpatan tinggi (High Density Lipoprotein – HDL), ia juga dikenali sebagai `kolesterol baik’. Ia berfungsi membawa kolesterol ke hati untuk dikitar semula atau ditukarkan kepada asid-asid hempedu untuk dikumuhkan.

Image result for kolesterol


Dalam Phytocol Shaklee ada Fitosterol..


Phytocol-St keluaran Shaklee adalah pilihan semulajadi terbaik dengan 2000mg fisoterol setiap hari dan disarankan 100% oleh Institut Kesihatan Kebangsaan (NIH)

Phytocol-ST Shaklee dirumuskan secara klinikal dengan bahan-bahan terpilih untuk membantu menghalang penyerapan kolestrol didalam tubuh.


APA ITU FITOSTEROL??..


Fitosterol adalah sterol yang hanya terdapat pada tumbuh-tumbuhan sahaja. Secara semulajadi fitosterol ditemui di dalam sayur-sayuran, kekacang, buah buahan dan gandum. Fitosterol didalam Phytocol-st Shaklee adalah dari sumber semulajadi Minyak Tall. Badan seorang dewasa memerlukan 2000mg sehari fitosterol bagi menghalang penyerapan kolestrol kedalam salur darah.


Macam mana ianya berfungsi???


Struktur molekul fitosterol adalah hampir mirip dengan struktur molekul kolesterol. Oleh yg demikian, fitosterol adalah sterol terbaik untuk berfungsi seperti kolesterol, yang mana mampu menembusi dinding salur darah walaupun saiznya agak besar sedikit berbanding molekul kolestrol. perbezaan size molekul fitosterol ini yang menyebabkan ia menjadi penghalang kepada penyerapan kolesterol terus ke salur darah


phy15

Ini bermakna Phytocol-ST Shaklee Ubat Kolesterol Tinggi berfungsi sebagai “pencegah”! Phytocol-ST adalah supplement turunkan paras kolesterol anda yang sesuai diambil sesiapa sahaja. Telan 2 biji Phytocol-ST Shaklee Ubat Kolesterol Tinggi, dan anda bebas menjamah sebarang makanan kegemaran anda, tanpa perlu risau paras kolesterol anda naik mencacak!


Agak agak korang dapat tak nak ambil sebegini kuantiti dalam diet seharian untuk memastikan keperluan fitesterol adalah mencukupi ???Tentulah tak dapat kan..

Dengan hanya mengambil 2 biji pagi dan 2 biji malam anda mampu mengubahnya. Cegah sebelum parah.

fitosterol, kolesterol, phytocol-st, stroke, sakit jantung, darah tinggi, salur darah


Jika anda ingin membuat pembayaran maybank atau BANK IN, sila hubungi saya

bainun samsudin

 017-5755815

atau emailkan sebarang pertanyaan ke bainun.samsudin@yahoo.com


You Might Also Like

0 comments