Sihat Tanpa Ubat Dengan Mengamalkan Omega 3 Terbaik, Omega Shaklee

Kalau dilihat kandungan dalam Omega Guard Shaklee adalah paling banyak Omega 3. Apakah Omega 3 nie sebenarnya?Yang pastinya...Ia bukan lah vitamin.

Omega 3 ni kita boleh dapat dari ikan , minyak, sayur, telor, susu, . Ni yang paling biasa kita temui . Omega 3 ni tak dapat dihasilkan oleh badan. Jadi kita kena ambil dari sumber-sumber yang saya nyatakan tadi.



Bagaimana Saintis Tahu  Kepentingan Omega?

Mereka membuat perbandingan penyakit jantung antara orang Eskimo dengan orang Eropah. Cerdik kan zaman dulu punya orang?..Didapati orang Eskimo sangat kurang ada penyakit jantung.

Kenapa? sedangkan mereka ni suka makan makanan berlemak dan berminyak. Untuk dapatkan haba dan panaskan badan , sayur plak susah nak makan. Ye lakan mana nak dapat sayur kat tempat salji..Hihihih..
Manakala penduduk di kepulauan Jepun pun alami masalah jantungyang kurang.

Jadi...kaji punya kaji..rupanya sebab makanan diorang. Iaitu dari makan  mereka yang suka makan makanan yang kaya dengan omega 3 ini. Contoh macam ikan. tetapi bukan sebarang ikan ek.Ikan yang diorang makan adalah ikan laut dalam iklan sejuk. Bukan ikan haruan tau.

APA ITU OMEGA 3?

Image result for omega 3

Omega 3 adalah asid lemak. Badan kita ni memerlukan asid lemak ini. Sumber makanan kita mesti kena ada protein, lemak, air, vitamin, karbohidrat dan mineral.

Jadi asid lemak omega 3 yang kita perlu makan adalah asid lemak tak tepu. iaitu dari ikan , dan minyak sayur. Yang ni tak membahayakan. Dalam omega 3 ada EPA dan DHA. Omega ni ada banyak iaitu Omega 3, Omega 6 dan Omega 9. Tapi yang paling bayak adalah omega 3.

KENAPA IKAN BANYAK OMEGA 3

Ikan yang kaya dengan omega 3 adalah terdiri dari ikan laut dalam. Sebabnya omega ni datang dari alga di dalam laut. Ikan yang makan alga tersebut jadi banyaklah omega 3 dalam ikan yang makan alga tu..


KENAPA TAK AMBIL OMEGA DARI TUMUHAN??

Sebabnya omega 3 dari tumbuhan hanya ada ALA (alpha linoleic asid) tapi tiada EPA dan DHA.

Kita perlukan 1000mg omega sehari bersamaan 3 biji omega. KAlau diperhatikan banyak penyakit penyakit yang boleh dirawat dengan mengamalkan omega 3 ni kerana ianya mengandungi EPA dan DHA


Jom sihat tanpa Ubat. Dengan mengamalkan omega terbaik yang diperolehi dari minyak ikan terbaik dunia ini. Untuk sebarang pertanyaan dan order hubungi saya bainun samsudin 017 5755815 bainun.samsudin@yahoo.com
Omega Guard Shaklee - Ibu Hamil/Menyusu, Kanak2, Pesakit from iReach HD on Vimeo.

You Might Also Like

0 comments