PRODUK ELAK KERAPUHAN TULANG DIUSIA MUDA SUPAYA DAPAT MAINTAIN GAGAH DIUSIA TUA

Osteoporosis adalah keadaan kemerosotan kepadatan normal tulang, menyebabkan tulang menjadi rapuh.

Ia menyumbang kepada keadaan poros tulang dan menjadikan tulang seperti span dan rapuh dari dalam. Masalah yang berlaku pada tulang rangka ini melemahkannya dan menyebabkan risiko tulang retak atau patah semakin meningkat.

Tulang normal mengandungi protein, kolagen dan kalsium yang menjadikannya kuat.

Tulang yang mempunyai masalah osteoporosis pula boleh retak hanya disebabkan kecederaan ringan yang biasanya tidak boleh menyebabkan tulang patah.

Keretakan boleh terjadi sama ada dalam bentuk retak (seperti pinggul retak) atau rekahan mampat pada tulang vertebra tulang belakang.

Tulang belakang, pinggul dan pinggang adalah kawasan yang biasa mengalami retak tulang yang turut berkemungkinan berlaku pada tulang rangka lain.

Dianggarkan satu daripada tiga wanita dan satu daripada 12 lelaki berumur melebihi 50 tahun kini menderita akibat osteoporosis di seluruh dunia. Kos bagi rawatan osteoporosis seluruh dunia untuk semua peringkat umur pula dijangka meningkat kepada AS$131.5 bilion (RM432.4 bilion) menjelang 2050. Selain itu, insiden keretakan pinggul di seluruh dunia dijangka meningkat sebanyak 240 peratus bagi wanita dan 310 peratus bagi lelaki menjelang 2050.

Bagaimana kakcun nak makesure untuk 20 30 tahun akan datang tulang kakcun maintain sihat?

Dah alang alang kenal dengan ostematrix ni ,nak share la kenapa remaja remaja bermula dari sekarang kena amal kan sehari 1 biji ostematrix?

Ostematrix-Membantu Mengurangkan Risiko Osteoporosis***

Kalsium dan Vitamin D yang mencukupi sepanjang hayat yang merupakan sebahagian daripada diet yang seimbang berupaya mengurangkan risiko osteoporosis. Sebagai tambahan bagi membina tulang dan gigi yang kuat, nutrisi yang terdapat di dalam OsteMatrix berupaya:

Membantu mengekalkan tekanan darah yang normal*Membantu dalam pengecutan otot dan pelancaran saraf*Menolong mengurangkan simptom-simptom senggugut seperti perut kembung, kekejangan, retensi air, mudah eradang dan kemurungan.*

OsteMatrix Membekalkan:

1,000 mg (100% DV) unsur kalsium daripada sumber-sumber yang mempunyai tahap kepekatan yang tinggi dan mudah diserap dari alam semula jadi400 mg (100% DV) magnesium untuk membantu menggabungkan kalsium ke dalam tulang serta menguatkannya400 IU (100% DV) vitamin D untuk merangsang penyerapan kalsium 

Penyerapan Yang Terbukti Secara Klinikal

Pengambilan hanya dua kaplet OsteMatrix sahaja berupaya menghasilakan peningkatan ketara dari segi statistik dalam paras kalsium darah yang disukat dalam suatu tempoh 12 jam.

Bagi membolehkan badan kita menggunakan kalsium untuk membina dan memelihara kekuatan tulang, kalsium perlulah diserap terlebih dahulu.

***Pengambilan kalsium sepanjang hayat juga diet yang seimbang serta senaman yang teratur berupaya mengurangkan risiko osteoporosis. Cegah sebelum parah.

Jadi apa tunggu lagi. Takkan nak tunggu tulang repu dulu baru nak beli..Hihi..Ayat sentap..Jom order sekarang sebelum kehabisan stok. 

Tak kan nanti muka cantik ,gebu ,lawa ,comei tapi tulang dah rapuh,bongkok.

Duit banyak tapi kerap pulak sakit sakit badan,kebas kebas,kejang sana sini baru nak tambah mineral dalam badan..

Kan kan

Mudah nye jom amal kan ostematrix

Untuk order whatsapp kakcun

0175755815

You Might Also Like

0 comments