"Penawar Demam Denggi yang Terbukti Boleh Mengembalikan Bacaan Platlet Darah Dalam Masa Kurang Daripada 24 Jam!"


"Penawar Demam Denggi yang Terbukti Boleh Mengembalikan Bacaan Platlet Darah Dalam Masa Kurang Daripada 24 Jam!"

Masalah nyamuk aedes atau jangkitan demam denggi sudah semakin serius dan menular tanpa kawalan. Pihak yang berkaitan cuma fokus pada bagaimana menghapuskan nyamuk aedes yang merupakan agen pembawa penyakit ini dan mengabaikan usaha untuk mencari penawar bagi mereka yang sedang kesengsaraan dalam demam denggi dan sedang terbaring di dalam hospital sambil menunggu nasib.

Kita biasa dengar bahawa demam denggi ini tiada ubat untuk merawatnya dan tiada vaksin yang boleh mengelakkannya. Kalau ini adalah betul-betul benar, kenapa terdapat pesakit yang mati perdarahan sementara pesakit yang lain sembuh daripadanya?

Platlet Darah & Demam Denggi

Platlet darah adalah satu jenis sel micro yang terdapat dalam darah manusia. Fungsi-fungsi dan sifatnya masih tidak dikenalpasti dengan sepenuhnya oleh para saintis. Setakat ini, fungsi platlet darah yang diketahui secara umum adalah ia bertanggungjawab dalam proses pembekuan darah (hemostasis) khasnya pada tempat luka.

Satu piawai ukuran yang biasa digunakan untuk mengenalpasti tahap demam denggi seseorang itu adalah kandungan platlet darah (platelet). Bagi seseorang yang sihat, bacaan kandungan platlet dalam darah adalah sekitar 150 – 450 bpL (billion per Liter).

Bagi mereka yang dijangkiti virus denggi, bacaan platlet darah akan mula turun sekitar hari ke-4 selepas gigitan nyamuk aedes itu. Apabila bacaan platelet darah menjadi kurang daripada 100 bpL, pesakit tersebut perlu dimasuk ke dalam wad hospital untuk jagaan rapi. Jika bacaan platelet darah menurun sehingga kurang daripada 10 bpL, keadaan sudah menjadi kritikal dan pendarahan yang ketara akan mula dan boleh membawa maut!

Di sini saya kongsikan beberapa petua yang boleh diamal kan 
1.   Minum air suam/ air masak  dengan banyak. Sekurang-kurangnya 3 liter sehari atau lebih.
2.   Blend buah kiwi segar dan minum airnya.
3.   Masak sup ketam dan hirup kuahnya.
4.   Blend 11 hingga 21 biji kurma bersama segelas air suam. Minum setengah gelas pagi dan setengah gelas petang. Konsisten setiap hari sehingga sembuh.
5.   Minum jus jambu kerana khasiat jus jambu dapat melawan radikal bebas.
6.   Blend daun pegaga segar dan minum jusnya.
7.   Makan tembikai merah banyak-banyak.
8.   Minum jus daun betik yang matang (tumbuk daunnya dan perah untuk dapatkan jusnya). Rasanya agak pahit.
Di samping itu, cara merawat demam denggi juga ialah dengan pengambilan vitamin. Antara vitamin yang dicadangkan untuk membantu merawat demam denggi ialah NUTRIFERON dan PERFORMANCE DRINK dari Shaklee.
Nutriferon ialah immune booster yang membantu merangsang pengeluaran interferon semulajadi bagi melindungi tubuh kita daripada serangan patogen luar seperti bakteria dan virus.

Performance Drink ialah minuman isotonik semulajadi yang dapat membantu membekalkan tenaga dengan cepat untuk jangka masa yang lebih lama, mengekalkan stamina tubuh, mengelakkan dehidrasi (kehilangan air) semasa demam dan terbukti secara klinikal dapat mengekalkan paras gula dalam darah. Kalau biasa dengar semasa demam bagus minum 100Plus, Performance Drink 10x lebih hebat!

Boleh dapatkan set ini dengan menghubungi saya terus

Bainun

0175755815

You Might Also Like

0 comments