Omega Guard Shaklee Untuk Ibu Mengandung

Assalamualaikum semua,

Ibu hamil amatlah memerlukan nutrisi yang lengkap dan seimbang sepanjang tempoh kehamilannya.Ini adalah amat penting bagi memastikan bayi yang bakal dilahirkan nanti sihat dan lebih penting zat zat untuk ibu menyusu lengkap serta susu dapat dihasilkan dengan kualitinya.Kekurangan nutrisi untuk ibu yang sedang hamil akan membuatkan ibu ibu berasa letih, lusa dan kurang bertenaga.

Kepentingan ibu mengandung antara salah satu adalah untuk mengamalkan supliment Omega. Ini adalah amat penting untuk perkembangan fetus dan kesihatan ibu itu sendiri. Ibu bijak zaman sekarang sudah pasti tau akan kepentingan bekalan DHA untuk perkebangan otak janin kecil didalam perutnya.

Ikan merupakan sumber Omega 3 yang baik dengan kandungan DHA yang tinggi. Lebih-lebih lagi ikan laut dalam. Omega 3 adalah asid lemak penting yang mengandungi EPA dan DHA yang sangat penting untuk perkembangan memori dan menajamkan minda. Namun tubuh manusia tidak boleh menghasilkan EPA dan DHA ini dan kita perlu mendapatkan sumber EPA dan DHA dari sumber makanan dan juga supplement.  Sumber EPA dan DHA yang terbaik adalah dari haiwan seperti ikan berbanding tumbuh-tumbuhan yang sukar ditukarkan oleh enzim tubuh. Tahap enzim tubuh yang bagus dapat memproses kesemua EPA, DHA, ALA dan lain-lain yang lagi yang terkandung dalam Omega 3 dengan maksima. Tak guna juga kita ambil makanan yang tinggi kandunga DHA, EPA dan lain-lain kalau enzim tubuh tidak berfungsi dengan baik. Jadi amat penting pastikan tubuh dalam keadaan sihat supaya kesemua zat dan nutrien dari makanan dapat diserap dengan baik.

Jadi nampak la kan kenapa omega ni penting untuk ibu yang sedang hamil..baik untuk dirinya dan baik untuk bayi dalam kandungan.

Jika ingin dapatkan Omega Guard shaklee ini boleh hubungi saya

Nor Bainun
017 5755815
SID KEPERCAYAAN RAMAI

You Might Also Like

0 comments