3 TIPS PENTING DALAM KONSEP PENYUSUAN BAYI

  • Saturday, December 26, 2015
  • By Unknown
  • 0 Comments

⇨⇨ Untuk Ibu Berpantang ⇦⇦
Waktu dalam pantang adalah hari-hari mencabar terutamanya buat ibu muda
.
Susu badan dah la sikit, pastu baby pulak selalu menangis

Meh saya  nak kongsikan kebaikan dan fungsi setiap vitamin di dalam set penyusuan shaklee. Tapi sebelum tu pastikan anda ikut dahulu 3 tips Penting dibawah yer.


** Tips: Untuk kesan yang optimum, sila amalkan tips seperti dibawah
- kosongkan payudara setiap 2-3 jam (pam atau menyusu)
– minum air sekurang-kurangnya 3 liter sehari
– banyakkan berdoa, semoga di permudahkan.




Fungsi setiap vitamin:-

★Vita-Lea
- Multivitamin lengkap dengan zat besi. Mengikut kajian setelah bayi berusia 6 bulan, kandungan zat besi dalam susu ibu menurun. Pengambilan Vita-Lea dapat membantu mengekalkan kandungan zat besi yang diperlukan.

★B-Complex
- bertindak sebagai penenang . Ia menghilangkan stress dan menjadikan ibu lebih rilek. Sekaligus melancarkan pengaliran susu.

★Vita-C
–meningkatkan imunisasi ibu. Bayi yang minum susu ibu juga mendapat manfaat imunisasi dan meningkatkan antibodi anak . Luka juga ibu cepat sembuh.

★Alfalfa
–penggalak susu utama. Menjadikan susu lebih creamy kerana kandungan lemaknya dan menjadikan anak cepat kenyang. Ibu juga mudah lawasdan anak tidak kembung.

★OsteMatrix
– sumber kalsium magnesium. Mengekalkan paras kalsium dalam darah dan mengelakkan susu merudum semasa haid. Memberi rasa segar berpanjangan. Bantu kekalkan tenaga.

★ESP
–protin soya terbaik dalam bentuk serbuk. Melancarkan pengaliran susu. Mencantikkan kulit si ibu, dan membantu kawal paras kolesterol dan memberikan rasa kenyang pada kadar yang lama. Anak juga membesar mengikut kadar tumbesaran yang memberangsangkan.

You Might Also Like

0 comments