3 TIPS MENGURANGKAN KESAN REGANGAN PADA PERUT KETIKA HAMIL

  • Tuesday, December 15, 2015
  • By Unknown
  • 0 Comments

Saat mengandung adalah saat dimana hormon badan seorang wanita mengalami perubahan yang banyak. Sebelum perut membesar para ibu disarankan agar membuat beberapa langkah agar tidak mengalami kesan regangan yang ketara pada perut dan belaka pinggul.




Apa yang saya lakukan ketika hamil anak sulung untuk elakkan kesan regangan ini ?

Jom kita lihat. Ada 3 TIPS mudah sahaja . Amat senang untuk ibu-ibu lakukan.

1. Sekiranya bercadang untuk mengandung, mulakan dari sekrang dengan cara menyapu losyen dibahagian perut, punggung dan paha. Haa.. inilah saya buat. Tapi kena mulakan start dari tau awal kehamilan lagi tau. Tak la mengejut bila perut dah membesar.

Tujuannya adalah untuk memberi kesan keanjalan dan kelembapan kepada kulit. Ini juga membantu mencegah kulit dari menjadi kering dan merekah akibat dari regangan yang dialami sewaktu di dalam tempoh kehamilan nanti.

Minta lah bantuan suami untuk sapu losyen yer..Time ni lah nak manja-manja dengan suami pun..

2. Seelok-eloknya gunakan losyenyang mengandungi minyak kelapa atau alo vera. Juga losyen yang dibuat dari bahan semulajadi dan tidak mengeringkan kulit.

3. Waktu terbaik untuk menyapu losyen adalah setiap kali lepas mandi. Agar kulit kelihatan lebih sihat, tegang dan juga awet muda.  Yelah kan...kalau kulit sentiasa lembap dan anjal, pasti lambat berkedut kan..

Jadi, inilah 3 tips yang amat mudah utuk ibu-ibu sekalian amalkan.. paling simple..

Selamat mencuba..

Boleh juga dapat kan set Kehamilan Shaklee dengan saya.. Pastinya dapat FREE Konsultasi dari saya

No id: 963254
wassup : 017 5755815

Tempah sekarang..

You Might Also Like

0 comments