CARA PALING BERKESAN MENURUNKAN BACAAN GULA DALAM DARAH

  • Tuesday, February 07, 2017
  • By Unknown
  • 0 Comments

Siapa tau apa itu diabetes @ nama manja Kencing Manis ?
Saya dulu tau2 gtu  seja tp sejak saya sendiri suda menjadi pesakit diabetes kena ambil tau la kan.

Secara amnya, penyakit diabetes  adalah penyakit yang berpunca daripada kandungan gula yang tinggi dalam darah.

Bila kekurangan insulin badan jadi susah mau singkir gula dr dlm darah so paras gula meningkat
Ada 2 jenis diabetes iaitu diabetes jenis I dan jenis II. Diabetes jenis I berpunca daripada kegagalan penghasilan insulin oleh kelenjar pankreas atau tiada penghasilan langsung. Type 1 ni biasanya dari zaman kanak-kanak atau remaja suda kena kesan dan diorg ni mmg terpaksa bergantung dengan Insulin sbb badan x hasilkan insulin

Diabetes jenis II berlaku apabila badan tidak menghasilkan insulin atau tidak menggunakan hormon insulin dengan baik. Kerap berlaku di kalangan individu yang berumur 40 tahun ke atas. Type ni yg paling common berlaku dan zaman sekarang makin turun suda peringkat umur dia nda sampai umur 40 suda kena Diabetes Type 2 ni hehe.

Sayalah diantara org termasuk dalam Type 2 diabetes yg awal onset. Insulin masih di hasilkan tapi tidak di gunakan dengan baik. So, kalau saya betul2 kawal pemakanan dan bersenam sebenarnya saya boleh stop ambil ubat atas nasihat doktor

So, sekarang di samping kawal makan saya sendiri amalkan Vivix setiap hari (pandai lupa bah ini masalah dia hahaha).

Apa yg ada dlm Vivix ni utk pesakit diabetes ?

Vivix adalah antioksidan yang berkuasa untuk membantu melindungi dan membaiki sel yang rosak.  Jadi, pengambilannya secara berterusan dapat memberi manfaat dalam mengurangkan Metabolic Syndrome yang mengarah kepada penyakit kardiovaskular dan kencing manis yang disebabkan oleh kerosakan gen.

Mengawal kepekatan gula dalam darah
Polifenol dalam Vivix yang terkandung dalam anggur muscadine akan melambatkan pencernaan dan penyerapan karbohidrat dalam darah dan seterusnya mengelakkan pengumpulan gula yang tinggi yang menyebabkan kencing manis.

Selain itu, Polifenol Anthocyanins yang terkandung di dalam Vivix membantu dalam membaiki penglihatan dan menyembuhkan luka dengan segera.

Protein AGE (advanced glycation end products) terhasil daripada protein dan gula berlebihan dalam badan. Ia boleh menyebabkan atherosclerotic, sel mati dan komplikasi penyakit kencing manis. Salah satu dari mekanisma anti-penuaan Vivix adalah dengan memperlahankan penbentukan protein AGE ini.

Hah, best kan ? tapi ambil Vivix bukan lesen utk stop makan ubat dan makan manis2 nda ingat dunia tau! hehe

Jom Beli Vivix untuk pesakit Diabetes

You Might Also Like

0 comments