PETUA MELEGAKAN ULSER MULUT YANG MENYAKITKAN

Hai

Assalamualaikum

Kali ni saya nak kongsikan pula cara terbaik ataupun petua nak hilangkan ulser mulut yang memeritkan.


Memang perit kan. Seingat saya, dulu pernah sekali didatangi ulser ni. Habis dalam mulut dan lidah, Nak bercakap pun tak boleh, nak makan lagi lah tak lalu .

Sememangnya ia menderita. Kerana untuk pulih tidak lah mengambil masa yang singkat. Paling cepat pun 2 hari.

Ulser mulut ataupun juga dikenali sebagai bibir pecah boleh berlaku pada bahagian gusi, bibir, pipi dan mahupun tekak. Ulser mulut ini, walaupun sangat tidak menyenangkan, ia biasa akan sembuh sendiri dalam jangka masa seminggu atau dua.

Namun, disebabkan ianya sangat memedihkan dan menyukarkan kita untuk menikmati makanan/minuman kegemaran. Oleh itu, kita lebih cenderung untuk mencari cara merawat ulser mulut ini secepat yang mungkin.

Terdapat pelbagai kaedah dan tips untuk meredakan kesakitan akibat ulser ni. Ada yang suruh kumur dengan air garam, gunakan mountwash uuntuk berkumur, menggunakan perahan lemon atau limau di bahagian yang terkena ulser, dan juga mengambil pil penahan sakit..

Tapi sejauh mana keberkesannya.

Dalam Shaklee ada satu produk khas yang telah terbukti keberkesanannya merawat ulser ini. Iaitu VIVIX.


Kata orang tak cuba tak tau, Tak kenal tak cinta, Tapi ini hakikatnya  bukan 1 malah bonus selepas mengamalkan Vivix kesihatan lain turut beransur baik dan pulih.

Kita ikhtiar selebihnya Allah la yang menentukannya.

Untuk sebarang pesanan dan pertanyaan, terus hubungi saya

SMS/CALL/WHATSAPP 

Bai

017 5755815

Follow Fb : Bainun Samsudin

You Might Also Like

0 comments