APA KAITAN VIVIX DAN TELOMERES

Apa itu telomeres

Telomeres terletak pada penghujung kromosom untuk melindungi kromosom dan DNA yang mana lindungi dari kerosakan sel dam , penuaan dan penyakit kronik

Telomere ni fungsi dia melindungi sel-sel dan dna yang terdapat di dalamnya. Telomeres ni penting tau, untuk memastikan sel-sel dna sentiasa terlindung daripada rosak dan terjejas fungsinya.

Semakin meningkat umur , dengan faktor persekitaran , stress , radikal bebas , bahan- bahan kimia akan menyebabkan telomeres semakin pendek.
Bayangkan kalu telomeres dalam tubuh kita semakin memendek dan termusnah.

Apa akan jadi. Sama konsep macam tali kasut yang kat atas tu. Sekiranya hujung plastik tu pecah, benang - benang yang terlindung dalam tali kasut pun akan terburai keluar dan putus.

Bila telomere semakin memendek dan musnah, penyakit mudah menyerang , sel dna rosak dan mudah kena kanser.

Tentu anda tertanya-tanya, bagaimana hendak pastikan telomeres kita panjang? Terdapat kajian yang membuktikan bahawa pengguna vitamin Shaklee selama 5 tahun telah memberi kesan kepada telomeres.

Rupanya sudah ada kajian jangkamasa panjang kali ke 2 yang dilakukan oleh Shaklee.

Kajian ini atau landmark study ini bagaimanapun menyasarkan kepada Vivix dan kali ini dilaksanakan oleh pemenang Anugerah Noble Perubatan pada 2009, Dr Elizabeth Blackburn.

Kali ini kajian adalah berkenaan bacaan terhadap DNA kita, hasil pengambilan Vivix. Kami selalu kata ambil Vivix jadi awet muda, memanjangkan usia kan, jadi kajian ini hendak membuktikannya secara klinikal.

Kajian Terhadap Pengguna Vivix Selama 5 Tahun Kajian ini dibuat ke atas pengguna Vivix yang mengambilnya setiap hari selama 5 tahun. Hasil kajian 40% lebih rendah kadar pemendekkan telomeres, kepanjangan telomeres mereka seperti orang yang umur 40 tahun.

Ini menunjukkan Vivix membantu untuk mengekalkan kemudaan, keremajaan, dan membantu mengelakkan dari penyakit-penyakit disebabkan oleh usia yang semakin meningkat.

Bagaimana telomeres yang memendek boleh menyebabkan penyakit kepada kita?

Radikal bebas,penxemaran,merokok,tekanan.

Vivix berfungsi untuk memastikan telomeres kita sentiasa panjang dan sel/DNA terlindung daripada kerosakan atau serangan radikal bebas.

Menurut kajian landmark Shaklee juga, telomeres pengguna Vivix adalah 11% lebih panjang berbanding mereka yang bukan pengguna Shaklee.

Telomere ni fungsi dia melindungi sel-sel dan dna yang terdapat di dalamnya. Telomeres ni penting tau, untuk memastikan sel-sel dna sentiasa terlindung daripada rosak dan terjejas fungsinya.

Semakin meningkat umur , dengan faktor persekitaran , stress , radikal bebas , bahan- bahan kimia akan menyebabkan telomeres semakin pendek. Bayangkan kalu telomeres dalam tubuh kita semakin memendek dan termusnah.

Apa akan jadi. Sama la macam konsep tali kasut yang kat atas tu. Sekiranya hujung plastik tu pecah, benang - benang yang terlindung dalam tali kasut pun akan terburai keluar dan putus. Bila telomere semakin memendek dan musnah, penyakit mudah menyerang , sel dna rosak dan mudah kena kanser.

You Might Also Like

0 comments