KEPERLUAN KOLAGEN DALAM BADAN KITA AMATLAH PENTING

  • Saturday, January 07, 2017
  • By Unknown
  • 0 Comments

ESP Shaklee vs Collagen Powder Shaklee?

Sana sini dok canang collagen ni bagus lah..yang ni lagi cepat lah..

Tapi dalam produk shaklee Kalau dah makan ESP kena jugak ke makan collagen

ESP – protein, Collagen – salah satu jenis protein jugak. So ape bezanya? Analoginya macam ni..makan nasi dan telan terus dengan makan nasi dan kunyah. Mane mudah dihadam?

Semestinya nasi yang sudah dikunyah itu mudah dihadam dan nutriennya boleh terus serap ke dalam badan. Ha itula beza ESP dan Collagen Powder Shaklee. ESP adalah minuman PROTEIN yang general di mana jika ada sel-sel kekurangan protein, minuman ini membantu memperbaiki kerosakan dan membentuk sel-sel baru.

Tetapi, Collagen Powder Shaklee hanya fokus kepada pembentukan collagen di dalam badan kita. Collagen merupakan salah satu jaringan protein yang penting di dalam tubuh badan kita.

Protein sebenarnya terbahagi kepada 4 jenis struktur iaitu Primary, Secondary, Tertiary and Quarternary structure dan Collagen merupakan Quarternary structure. Untuk terjadinya quarternary structure ini,protein mestila bermula dengan primary structure (amino acid), gabungan 1st, 2nd dan 3rd structure ini akan terbentuk quarternary structure.

Oleh itu,anda boleh bayangkan tak jika pemakanan kita seharian tidak mencukupi protein bolehkah quarternary structure terbentuk sedangkan 1st, 2nd n 3rd structure sendiri pon memerlukan protein yang banyak untuk membentuk di dalam badan?

Tanpa collagen yang mencukupi,setiap sambungan tulang kita (joint bones) akan mudah terkehel @ dislocated dan mudah sakit. Kulit badan kita juga cepat mengendur (crinkle) dan kelihatan lebih tua dari usia sebenar.

Oleh itu, minuman Collagen Shaklee sangat2 membantu mengekalkan kandungan collagen dalam badan seterusnya memberi kesihatan yang optimum selain bonus KULIT CANTIK BERSERI-SERI!!

Kakcun ada jual 2 2 ni

Kalau nak boleh whatsapp tau
017-575-5815

You Might Also Like

0 comments