Cara Hilangkan Parut Chicken Pox Yang Baru Dan yang Lama

Masalah yang sering dihadapi apabila mempunyai parut chicken pox yang banyak. Lebih lebih lagi hampir satu badan dipenuhi parut chicken pox. Jadi, bagaimana cara nak hilangkan parut chicken pox ini agar kulit kembali putih dan bebas cela.

Image result for muka ditumbuhi chicken pox

Pastinya parut chicken pox akan meninggalkan kesan yang sungguh trajis dalam kamus hidup mereka ini.Sudahlah besar besar pula parutnya. Nak nak pula ade yang jenis main makan aje ..tanpa mengambil kira pantang larang .. 

Chicken pox juga dikenali sebgai penyakit Cacar Air. Ini ialah jangkitan biasa yang berlaku di kalangan kanak-kanak yang disebabkan oleh virus. Namun dikalangan dewasa pon kerap terjadi.Virus cacar air juga dikenali sebagai virus varicella. Ia adalah virus sama yang menyebabkan kayap. Ia merupakan penyakit yang senang berjangkit dan boleh merebak dari seorang ke seorang. Seseorang yang dijangkiti virus ini akan mengalami demam dan timbul ruam lepuh (blisters).

Bagaimanakah penyakit cacar air merebak?

Ianya merebak:

* Melalui udara bila seseorang yang menghidap cacar air itu mengalami batuk atau bersin.

* Dengan menyentuh cecair yang keluar dari lepuh (blister) cacar air.

* Dengan menyentuh benda/permukaan yang dibasahi oleh cecair daripada lepuh tersebut.

Apakah tanda-tanda dan gejala?

Anda akan mendapat cacar air 13–17 hari selepas terdedah kepada seseorang yang mengidap cacar air. Cacar air boleh merebak 1–2 hari sebelum ruam kelihatan sehingga semua ruam berkeropeng dan kering. Kebanyakan kanak-kanak mengalami jangkitan yang tidak serius. Namun jangkitan cacar air bagi orang dewasa boleh menjadi lebih serius.

Bagaimana Cara Nak Hilangkan Parut Chicken POx ini.

1.ESP



Serbuk ESP Shaklee merupakan sumber protein soya yang lengkap, iaitu 14 gram protein soya bukan GMO berkualiti tinggi termasuk sembilan asid amino penting yang diperlukan untuk proses sintesis protein tubuh. Berbanding protein daripada sumber daging, telur dan tenusu, ESP juga mengandungi kandungan lemak yang rendah tanpa laktosa dan kolesterol.


ESP Shaklee menyediakan sumber tenaga berkekalan dan membantu menahan rasa lapar. Mengandungi lima vitamin B penting, separuh daripada Nilai Harian kalsium, serta isoflavon soya. Protein soya bukan GMO ini dihasilkan di bawah Program Pengekalan Identiti atau Identity Preservation Program (IPP), di mana proses penanaman hingga pemprosesan kacang soya dipantau dengan teliti dan dilakukan dalam keadaan terkawal

Ini adalah kelebihan ESP untuk kulit

1. Mencantikkan & menganjalkan kulit – ESP merangsang regenerasi kulit dan otot, memulihkan kedutan kulit, bertindak sebagai agen anti-penuaan, mengembalikan keserian kulit, mengembalikan kelembutan otot, sekali gus mempercepatkan pemulihan luka dan menghilangkan parut.

2. Memulihkan Pigmentasi – ESP Melambatkan proses uban, rambut gugur, masalah keadaan rambut, pigmentasi, freckles.

2.
Untuk sentiasa kelihatan cantik berseri, kita haruslah amalkan pengambilan vitamin B Compleks setiap hari. Tahukah anda, vitamin adalah vitamin yang sangat penting untuk tubuh kita...vitamin B adalah vitamin larut air air, jadi badan kita perlu mengambil vitamin B setiap hari. 

Jika tidak mampu mengambil kesemua jenis makanan yang mengandungi 8 jenis vitamin B Complex yang diperlukan oleh badan, anda disarankan untuk mengambil vitamin B Complex Shaklee. Ianya selamat dan semula jadi tanpa pewarna, pengawet mahupun perisa tiruan.

3.

Vitamin C melindungi kulit dari radikal bebas yang terhasil kerana kesan jemur pada cahaya matahari, pencemaran dan kesan merokok. Antioksida dalam Vitamin C melindungi kulit dari radiasi ultraungu dan kesan terdedah kepada cahaya matahari.

Vitamin C mengurangkan kesan sun burn disebabkan oleh radiasi ultra ungu dan seterusnya boleh menyebabkan barah kulit untuk jangka masa panjang.

Badan menggunakan Vitamin C untuk menggantikan tisu yang rosak sekaligus menyembuhkan luka dengan lebih cepat. Luka yang lambat sembuh adalah tanda kekurangan Vitamin C. Vitamin C meningkatkan keanjalan kulit dan mempercepatkan tisu terbentuk bagi penyembuhan yang cepat.

4. 

Kelebihan Vitamin E

1. Melambatkan penuaan: Antioksidan yang tinggi dalam Vitamin E mampu melambatkan proses penuaan pada mereka yang mengamalkannya
2. Membantu mengurangkan kesan regangan atau stretchmark akibat kehamilan dan kegemukan lalu.
3. Pencegahan penyakit katarak
4. Mencegah penyakit jantung
5. Melindungi struktur membran daripada rosak
6. Mengekalkan struktur paru-paru, hati dan membran sel darah merah
7. Membantu melancarkan peredaran darah
8. Membantu memelihara pembekuan darah yang normal dan penyembuhan
9. Mengurangkan parut(boleh disapu pada tempat parut)
10. Mengendurkan otot kaki dari kekejangan
11. Meningkatkan pengeluaran air mani
12. Mengekalkan kesihatan saraf dan otot
13. Menguatkan dinding kapilari
14. Mengurangkan tekanan darah
15. Membantu mengekalkan  kecergasan dan meningkatkan prestasi atlit
16. Kulit dan rambut menjadi sihat
17. Mencegah anemia
18. Mengurangkan risiko kanser prostat di kalangan penghisap rokok
19. Memperlahankan perkembangan penyakit Alzheimer atau nyanyuk
20. Membantu menghilangkan parut, jerawat, jeragat dan tompok hitam
21. Membantu kesuburan(termasuk dalam set kesuburan Shaklee) dan mengelakkan keguguran
22. Merapatkan hubungan suami isteri@Vitamin Cinta
23. Membantu mencegah "retrolental fibroplasia", sejenis gejala mata yang boleh menjangkiti bayi pramatang.
24. Sangat membantu dalam rawatan "premenstrual syndrome" dan penyakit fibrocystic buah dada.
25. Mengandungi grape seed atau biji anggur yang juga penting dalam pencegahan kanser dan penyakit kardiovaskular.


Untuk naikkan semnagat koranag yang dah hampir putus asa disebabkan parut chicken pox yang tak hilang hilang ni..Mari kita tonton cite akak ni..

Ubat Chicken Pox Dewasa Sampai Dia Jadi Miss Universe Semula from iReach HD on Vimeo.






Sebarang pertanyaan Tentang konsultasi menggunakan produk shaklee boleh hubungi saya bainun samsudin 017 5755815

You Might Also Like

0 comments