SUSU LEBIH PEKAT , ANAK CEPAT KENYANG DENGAN SET TAMBAH SUSU SHAKLEE

  • Tuesday, September 09, 2014
  • By Unknown
  • 0 Comments

[ TIPS PENYUSUAN BERJAYA UMMI SYAMIN ]

5 tips penting

1. Lekapan yang betul - sangat penting untuk memastikan susu keluar dengan lancar dan merangsang hormon prolaktin yang penting dalam penghasilan susu ibu.

2. Kekerapan menyusu - Susukan bayi secara on demand bila2 masa bayi mahu dan selama mana yang bayi mahu. Lebih kerap menyusu, lebih banyak susu akan dihasilkan

3. Kekerapan mengepam - bagi yang bekerja, pastikan pam susu 2-3 jam sehari. Jika sesi pam kurang, ransangan pada kelenjar susu berkurang maka susu akan kurang di hasilkan.

4. Banyak minum air putih (2-3 liter sehari). Selain air putih, jus buahan segar atau susu juga baik diminum oleh ibu yang menyusukan bayi.

5. Pemakanan sihat & berkhasiat - sayur hijau, buah-buahan serta protein. Pemakanan tambahan juga digalakkan untuk melengkap keperluan nutrisi harian ibu yang menyusukan bayi supaya kekal sihat & cergas.



[ PENTING!!! Penyusuan ibu bagi Ibu yang bekerja ]
=====================
Tak mudah bagi ibu yang berkerjaya untuk terus menyusukan bayi secara Eksklusif bukan? Tapi, usaha tangga kejayaan!!

Jangan lupa, menyusukan anak itu adalah anugerah hebat Allah yang perlu kita teruskan selagi mampu menyusukan anak sehingga 2 tahun..Insya Allah.
Yang penting, niat dan semangat yang kuat supaya kita mampu meneruskan penyusuan ibu yang berjaya.

Jadi,penyusuan ibu TIDAK PERLU BERHENTI walaupun Ibu bekerja. Yang pernting, kita perlu membuat lebih perancangan dan persediaan sebelum mula bekerja nanti.

Oleh itu dalam menjayakan penyusuan susu ibu sepenuhnya Shaklee telah mengeluarkan produk untuk membantu para-para ibu yang berhajat untuk menyusui anak.....

Mari kita tengok...




pasal harga janganla dikhuatirkan plak ek..Anda boleh dapatkan harga terbaik dari saya.....





You Might Also Like

0 comments