Vivix SHAKLEE Untuk Perokok TEGAR

  • Saturday, September 20, 2014
  • By Unknown
  • 0 Comments

Assalamualaikum uolsss....


Petang-petang sabtu ni nak share skit pasal MEROKOK...

Pengenalan rokok

Apa itu rokok? Rokok adalah tembakau yang dibalut berbentuk silinder samada daripada kertas mahupun daripada berbagai jenis daun berukuran antara 70mm hingga 120mm dengan diameter 10mm berbeza mengikut negara. Rokok dibakar pada salah satu hujungnya dan dibiarkan membara agar asapnya dapat dihirup melalui mulut pada ujung yang lain.

Adakah Merokok ini baik untuk kesihatan ??Bagi kaum adam ade yang akan jawab TAK BOLEH HIDUP kalo takde rokok...Uhhh..Memang kes parah ni kan..



Mengapa merokok
Nampak lebih dewasa ...........
Matang..........
Dapat menenangkan fikiran.......
Mencari ilham...........

    Mungkin itu antara jawapan oleh mereka yang merokok. Kesemua jawapan yang tersebut nampak positif dan memihak kepada kesan baik. Namun, para perokok sebenarnya lebih daripada mengetahui dan menyedari akan kesan buruk di sebalik merokok.
    Malahan sudah banyak kajian perubatan dan bukti nyata yang menunjukkan kesan merokok kepada kesihatan manusia. Tetapi semuanya  masih tidak cukup menginsafkan perokok, sebaliknya dari masa kesemasa perokokk kian bertambah dan lebih menyedihkan kerana melibatkan para remaja yang masih bersekolah. Kepada para remaja yang bersekolah dan cuba-cuba menghisab rokok, hentikanlah tabiat itu. Anda bukan sahaja mensia-siakan pengorbanan wang ringgit ibu bapa, tetapi juga menipu diri sendiri! Anda sepatutnya berasa malu!




Apakah penyakit yang bakal dihidapi oleh perokok?

   Tabiat merokok sering dikaitkan dengan penyakit seperti koronari jantung, kanser peparu, brokintis kronik dan emfisima. Ini disebabkan kerana asap rokok atau tembakau mengandungi 4000 bahan kimia beracun. Tembakau menjadi penyebab bagi 90% kes kenser peparu, 75% kerosakan bronkitis kronik dan emfisima, serta 25% serangan penyakit koronori jantung.
    Merokok boleh mengurangkan kecergasan fizikal manusia dan daya tahan. Ini disebabkan asap rokok yang mengadungi karban monoksida akan bergabung dengan hemogolobin dalam darah. Keadaan ini mencegah oksigen bergabung dengan hemogolobin. Akibatnya darah tidak mampu mengedarkan oksigen ke seluruh badan dengan efisen, terutamanya kebahagian kaki yang saiz arterinya semakin mengecil.
    Kesan merokok juga boleh meracuni sistem pernafasan. Asap rokok daripada hanya setengah batang rokok boleh menghalang laluan udara yang melalui bronkus. Halangan ini boleh menyebabkan pengurangan isipadu udara yang ditarik dan dihembus pada setiap kali pernafasan. Setiap kali perokok menghisap rokok, kadar degutan jantung mereka akan meningkat.
    Perokok juga lebih mudah menghadapi tekanan darah tinggi dibandingkan dengan mereka yang tidak merokok.

Tahukah Anda Wahai Perokok Tegar?

Kesan asap rokok kepada ibu hamil dan bayi:
Risiko kecacatan bayi. 
Kelahiran pra matang
Risiko bayi untuk mendapat asma adalah lebih tinggi
Keguguran bayi
Tumbesaran janin terencat
Pendarahan ibu hamil
Kanser
Bayi kurang berat badan

VIVIX DAPAT MEMBANTU???

Secara ringkasnya, Vivix Shaklee bertindak dengan cara memulihkan semula struktur DNA dan seterusnya membantu menghasilkan sel-sel yang lebih sihat. Sel-sel yang telah rosak akan dibaiki. Jika anda seorang perokok yang mengidap kanser, vivix membantu membaiki sel-sel kanser ini dengan cara membaiki struktur DNA sel tersebut.

Dengan pengambilan Vivix Shaklee selama 2 minggu secara berterusan, InshaAllah boleh berhenti merokok untuk selama-lamanya. Vivix Shaklee akan menyebabkan anda secara automatik tidak mahu merokok lagi sebab setiap kali anda merokok, rokok tersebut akan rasa pahit. Ini bermakna sel-sel badan anda sendiri akan menolak rokok secara automatik. Bukan itu sahaja, dengan pengambilan Vivix Shaklee, anda bukan sahaja boleh berhenti merokok, bahkan anda juga akan bertambah berseri dan nampak muda. Kenapa? Sebab Vivix Shaklee merupakan antioksidan yang sangat berkesan untuk membuatkan anda nampak 20 tahun lebih muda. Menarik kan???




TESTIMONI VIVIX




Harga Vivix

Harga runcit : RM475 sebotol


Dengan hanya membelanjakan sekali je RM475 anda dah tak perlu lagi membelanjakan RM5760 setahun untuk beli rokok

Berminat?

Hubungi:
bainun samsudin
017-5755815
Pengedar Shaklee No.1 Pilihan Rakyat Malaysia
.

You Might Also Like

0 comments