SET KURUS

  • Friday, September 26, 2014
  • By Unknown
  • 0 Comments

Bila berbicara tentang kurus dan cantik, boleh dikatakan hampir semua kaum wanita mengambil berat mengenainya. Tidak terkecuali ibu-ibu yang baru melahirkan anak dan juga ibu-ibu yang sedang manyusukan. Bagi kaum wanita, penampilan diri yang kurus, ramping dan slim adalah kepuasan bagi diri mereka. Mempunyai badan yang agak berisi dan gempal, kadang kala mengundang rasa malu pada suami, pada kawan-kawan dan juga hilangnya keyakinan kepada diri sendiri untuk berhadapan dengan orang ramai. Makin mengjengkelkan apabila keadaan badan yang berisi dan gempal menjadi bahan ejekan dan sindiran saudara-mara, rakan-rakan sekerja dan mungkin juga daripada suami sendiri. Bertambah-tambahlah kecewa dan terguris hati.



Berkongsi cerita dengan anda semua tentang pengalaman saya menggunakan Set Kurus Shaklee, semoga sedikit sebanyak dapat memberi harapan dan sinar baru kepada anda supaya tidak pernah mengalah untuk berusaha mengembalikan bentuk badan anda kepada yang lebih baik dan menarik.


Gambar Ketika berkahwin 3/6/2009



Ketika Anak sulong berumur setahun lebih 

Badan saya agak berisi ketika berkahwin iaitu 58kg..Memang pergi fitting baju pengantin dah tak muat baju pengantin...Fuhh kna pakai korset tau..Cuak giler....Tapi selepas Amalkan set kurus shaklee yang mengandung ESP ,LECITIN dan ALFALFA badan memmang maintain 50kg...

Jm tengok lagi..

Macam mana ketiga tiga ni ini berfungsi..



KEBAIKAN :  ESP SHAKLEE

Untuk wanita yang ingin pregnant atau plan untuk pregnant : ESP pulihara dan pelihara rahim kita.

Untuk wanita yang sedang pregnant macam saya sekarang : ESP kuatkan rahim kita dan bantu pembentukan otot bayi. Protein kan bagus untuk tumbesaran.

Untuk wanita yang menyusu anak bertuah dan anak kesayangan : ESP bantu banyakkan pengeluaran susu. Bila kita cukup protein, means kita cukup tenaga. Susu pun berkhasiat.
Untuk sesiapa yang nak stabilkan hormon : ESP mengandungi kacang soya, yang kaya dengan isoflavon, ia bantu memulihkan hormon wanita. Keluarkan darah kotor dan gantikan protein yang diperlukan.

Untuk sesiapa yang mahu kurus : ESP buat kita rasa kenyang. Nafsu nak makan sokmo pun kurang.

Untuk sesiapa yang ingin kekal sihat : ESP beri ketahanan badan dan pelengkap nutrient dalam badan kita. Bila semuanya cukup, haruslah boleh lawan penyakit yang datang, insyaAllah.

Untuk sesiapa yang nak cantik : ESP buat kulit kita anjal, jadi gebu dan lebih cerah. Nampak berseri gitu. Bila dah cantik, tak perlu la nak tepek makeup tebal-tebal kan. Natural Beauty you!

Untuk sesiapa yang bercadang untuk puasa : ESP bekalkan tenaga, jadi walaupun puasa kita tak rasa lemah. Laar dan dahaga tu biasa la, itu dugaan tuhan bagi sebagai ujian.



Manfaat utama Lecithin Shaklee :

Menyerap vitamin yang larut lemak – bantu tubuh dalam menyerap vitamin A D E dan K yang larut lemak.

Melindungi hati – Menghalang enapan lemak dihati, sirosis hati dan hati berlemak. Juga membantu memulihkan kesihatan hati.

Pemecahan lemak dan kolesterol – Lecithin bertindak sebagai “pembersih” salur darah, pengambilan tambahan membantu mengemulsi dan metabolisma lemak, kolesteroldan trigliserid didalam tubuh.

Pelangsingan – Menghalang obesiti. Pengambilan dalam kuantiti yang banyak mempercepatkan pembakaran lemak untuk kesan pelansingan yang seimbang.

Mencantikkan otot dan kulit – Membentuk membran sel, melembabkan dan menghaluskan kulit untuk kulit yang cantik, mengaktifkan metabolisma sel dan melambatkan penuaan.

Memperbaiki alergi – Menghalang platlet darah dari mengaktifkan tisu gegelung didalam salur darah, seterusnya mempertingkatkan alergi seperti penyakit kulit – dermatitis, demam alergi.

Menghalang kejadian batu karang – 90% kejadian batu karang terjadi dari kolesterol. Lecithin mengemulsi kolesterol berlebihan untuk menyekat kejadian batu karang.

Mempertingkatkan daya ingatan dan meringankan stres (untuk remaja yang masih belajar) – Mengandungi kolin (selalu disebut-sebut di dalam iklan susu untuk tumbesaran kanak-kanak di iklan TV) yang membentuk penghantar untuk saraf kranial yang mempertingkatkan kuasa pembelajaran, memperbaiki daya ingatan, menghalang Alzheimer (nyanyuk) dan meringankan stres. Wanita hamil harus mengambil jumlah lecithin yang secukupnya untuk pembesaran janin yang sihat. 

Menghalang tekanan darah tinggi – Boleh hadiahkan pada mak yang ada tekanan darah tinggi. Saya dah hadiahkan pada mak saya. Anda bila lagi? Ia dapat memperbaiki tekanan darah tinggi dengan menghalang arteriosklerosis, menggalakkan peredaran darah.

Memperbaiki prostat lelaki – Kajian telah membuktikan masalah prostat dan urethra lelaki dapat diperbaiki dengan pengambilan kuantiti lecithin yang banyak.

Meringankan sembelit – Lecithin adalah pelembut najis yang berkesan, ianya melembabkan usus dan meleraikan toksin dalam usus.



Khasiat Alfalfa Shaklee?

1.Mereka yang ingin menyingkirkan sisa toksin di dalam badan (detoksifikasi)

2. Mereka yang mempunyai paras kolestrol yang tinggi

3. Mereka yang mengidap penyakit kencing manis

4. Mereka yang mempunyai masalah sakit sendi

5. Mereka yang mempunyai masalah pundi kencing (kencing tidak lawa, batu karang)

6. Mereka yang mempunyai masalah asthma

7. Mereka yang mempunyai masalah gastrik

8. Mereka yang mempunyai masalah bau badan yang sangat kuat

9. Mereka yang mempunyai masalah dengan bau mulut

10. Golongan wanita yang mempunyai masalah kesihatan wanita seperti keputihan, sakit ketika bersama, merapatkan miss ‘V’

11.  Golongan ibu menyusu yang mempunyai masalah penghasilan susu badan

12. Golongan lelaki yang mempunyai masalah kesihatan lelaki seperti kelenjar prostate, tahan lama dan sebagainya


Testimoni testimoni pengguna set kurus






Haaa selain saya pon ramai yang dah berjaya hasil mengamalkan dengan konsistennya set kurus ini..So anda bila lagi..Moh order 1 set lah...


Rakan Shaklee Anda

Nor Bainun Samsudin
♥ SMS/WhatsApp : 017-5755815
♥ Emel : bainun.samsudin@yahoo.com
♥ FB Page: Bainizvit Beautyncare
♥ FB : Bainun Samsudin





You Might Also Like

0 comments