KANSER SERVIKS DIKALANGAN WANITA .BAGAIMANA NAK KESAN AWAL?

  • Saturday, October 28, 2017
  • By Unknown
  • 0 Comments

Assalamulaikum

Sejak kebelakangan ni kakcun rasa amat touching dan takut dengan berita berita kematian wanita wanita di usia muda yang disebabkan oleh kanser. Ada yang disebabkan kanser PAyudara, Kanser Usus, Kanser hati dan jugak kanser pangkal rahim. Kanser pangkal rahim ni juga dikenali sebgai kanser serviks.Serviks ni adalah dibahagian bawah rahim yang bersambung dengan faraj wanita. Sebenarnya ramai lagi yang tidak tahu akan punca punca terjadinya kanser serviks ni. Dan ada wanita yang mengambil remeh akan kepentingan menjaga kesihatan serviks. Jom kita lihat punca-punca kanser serviks ini:- 1) Seks rambang 2) Berat badan berlebihan 3) Penggunaan pil perancang 4)Genetik 5) Merokok 6) Imuniti badan yang lemah 7) Kehamilan pertama pada usia muda 8) Kehamilan jarak yang dekat Senarai yang kakcun listkan tadi adalah kebarangkalian salah satu mungkin akan menjadikan ianya adalah punca. Namun kebiasaan nya kanser ni mebunuh secara senyap. So apa yang patut dilakukan oleh wanita wanita ? Di bawah nanti kakcun akan kongsikan Tips untuk mencegah dan mengelakkan dari terkena kanser ini. Macam mana pula nak tau sesorang itu terkena kanser serviks ni?
1) Menjaga kebersihan Miss V Ini adalah penting dari segi kebersihan ketika datang haid, selepas bersama dan penjagaan harian. Ada wanita wanita yang malas menukar pantyliner atau pad ketika didatangi haid. AWAS! ini BAHAYA. 2) Jangan gunakan sembarangan pencuci wanita Allah dah jadikan MIss V kita sesuai dengan kelembapan yang sedia ada. pilihlah pencuci miss V yang sesuai atau pun nak lagi selmat basuh dengan air garam yang suam. 3) Suntikan vaksin virus papilloma manusia (HPV) adalah cara terbaik untuk menentang penyakit ini. suntikan ini kebiasaannya diberikan pada remaja remaja 13 tahun ke atas. 4) Selain itu, pemeriksaan pap smear juga sama penting bagi mengesan sebarang keganjilan pada rahim. Semua wanita yang pernah melakukan hubungan seksual terutama sekali yang aktif, perlu menjalani pemeriksaan berterusan. Kita lihat pula tanda tanda kanser serviks.
1) Pendarahan pada faraj secara tidak normal. 2) Faraj mengeluarkan sesuatu cecair pekat ataupun lendir yang berbau. 3) Berasa sakit ketika melakukan hubungan seks. 4) Kesakitan yang berlarutan pada pelviks ketika haid. 5) Tempoh haid yang agak lama dan pendarahan yang pekat dan banyak. 6) Kehilangan berat badan secara mendadak. 7) Badan terasa lemah dan lesu. Suplimen yang dapat mengurangkan komplikasi kanser serviks? Tau tak kebarangkalian untuk kanser serviks ni menyerang adalah tipis seandainya langkah langkah pencegahan awal dapat dilakukan. Dan, sebagai wanita kita kenalah amalkan gaya hidup yang sihat dengan mengamalkan suplimen yanng dapat membantu memulihkan kesihatan dalaman kita. Kakcun nak share suplimen Shaklee yang korang boleh amalkan. 1) Vivix. Kenapa Vivix? Membantu pesakit menningkatkan imunisasi selepas kimo 2) Esp Esp adalah protein yang membantu untuk pembinaan sel dalam badan dengan baik. 3) Vitamin C Melawan sel kanser 4) Caratomax Meningkatkan rintangan terhadap infection dan bahan bahan yang menyebabkan kanser. 5) Garlic Merencatkan keupayaan kuman dan bakteria untuk membesar dan berkembang. 6) Alfalfa Memperlahankan dan seterusnya menghentikan penyebaran sel kanser 7) Nutriferon Pelindung dan sebagai imunisasi.
Sebarang pertanyaan dan membuat pesanan terus hubungi kakcun 017 5755815 Wanted SID Bainun Samsudin Trsuted

You Might Also Like

0 comments