GULA TINGGI DALAM DARAH KETIKA HAMIL?ADA KE PELUANG NAK ATASINYA?

  • Wednesday, October 11, 2017
  • By Unknown
  • 0 Comments

CARA KAWAL GULA DALAM DARAH UNTUK IBU HAMIL YANG DIABETES

Kadang-kadang kita tak sangka kan yang kita boleh dapat Diabetes semasa hamil ni atau GDM. Kehamilan yang berbeza, pengalaman pun berbeza. Lagi pelik bila Diabetes ni ada masa hamil je. Perlu kawal gula dalam darah masa hamil je. Tapi bila dah bersalin, Diabetes tu tak ada dah (walaupun dah tak ada, kena juga berhati-hati sebab ibu yang ada Diabetes semasa hamil berisiko untuk mendapat Diabetes ketika usianya 40 tahun dan ke atas).

Sekiranya Ibu hamil mempunyai sejarah keluarga yang menghidap Diabetes, Ibu hamil berisiko untuk mendapat Diabetes semasa hamil ini. Jadi, kena la buat ujian minum air gula (Ujian Toleransi Glukosa atau GTT). Jika telah disahkan mempunyai Diabetes pula, Ibu hamil kena la kawal pemakanan hariannya.  Tujuannya adalah untuk kawal gula dalam darah dan mengelakkan risiko yang lebih besar ke atas Ibu hamil dan bayi kalau lambat dikesan dan dikawal.

Dengan SET HAMIL SHAKLEE ini, ibu-ibu yang mempunyai Diabetes semasa hamil tak perlu risau. Insya Allah paras gula boleh dikawal kalau kita berikan nutrisi yang secukupnya. Lagi untung bila set vitamin ini semuanya boleh diteruskan walaupun selepas bersalin dan boleh membantu mengelakkan Diabetes Type II. 😇

Kesemua produk Shaklee mempunyai jaminan selamat, berkesan dan mesra alam. Ia bukan sahaja semulajadi dan organik, malah ia juga berkualiti tinggi dan telah diuji secara klinikal dan diyakini selamat.

Cari kakcun untuk info lebih jelas tentang SET KEHAMILAN SHAKLEE ini, ia juga sangat digalakkan untuk ibu hamil yang tiada masalah GDM.

http://www.wasap.my/60175755815

You Might Also Like

0 comments