TANDA TANDA KEKURANGAN NUTRISI

SIGNS OF NUTRITIONAL DEFICIENCIES
==================================

Bahasa mudahnya.... Tanda tanda kekurangan Nutrisi.

Ya, ramai yg percaya bahawa supplemen tidak penting dalam kehidupan harian. Ramai juga yang mengaggap supplemen memudaratkan tubuh. Tidak dinafikan mmg ada supplemen yg tidak seharusnya diambil sama sekali kerana tidak diproses secara selamat. Tiada kajian terperinci dan juga kandungan supplemen yg memberi kesan buruk jangkamasa panjang.

Disinilah sebagai pengguna kita kena bijak memilih. Kerana supplemen skrg merupakan satu keperluan bukan lagi dalam kategori "kehendak". Lihat pada pemakanan harian kita, adakah sudah lengkap nutrisi yg kita perolehi setiap hari dari makanan tersebut? Begitu juga dengan udara yg kita sedut setiap masa...samakah bersih seperti dahulu?

Lihat sahaja peningkatan penyakit berjangkit, imun tubuh masing masing dan orang sekeliling kita. Makin ramai yang mengalami masalah kesihatan. Lihat anak anak kita...kuatkah imun mereka? Berapa kali ke klinik dalam sebulan?

Status ini bukan untuk mengajar sesiapa...tapi lihatlah dunia dulu dan dunia sekarang...dulu mungkin kita masih mendapat nutrisi penuh dari makanan...tapi skrg makanan pun sudah byk bahan perasa tambahan....malah ada juga makanan tiruan...sayur dulu tak sama dengan sayur sekarang....

You Might Also Like

0 comments