KALSIUM TABLET UNTUK IBU HAMIL YANG TAK BOLEH MINUM SUSU

  • Monday, September 18, 2017
  • By Unknown
  • 0 Comments

Jangan pandang mudah ibu hamil tak perlukan kalsium yang mencukupi... ibu semua perlu pastikan kalsium yang mencukupi sepanjang masa bukan hanya ketika hamil sahaja.

Jika selama ini ibu hanya minum susu jarang2 dan bila ibu tahu ibu telah hamil.. semestinya ibu akan mencari susu kan.

Sekarang pengetahuan dan kepentingan kalsium telah diambil berat oleh ibu2 semua... tapi persoalannya cukupkan keperluan tersebut untuk dibekalkan kepada kandungan anda dan keperluan diri anda sendiri. Tak mustahil selepas bersalin anak pertama ibu akan mula menghadapi masalah gigi, lenguh2, sakit pinggang dan sebagainya. Ini menandakan ibu semua telah kekurangan kalsium dan berisiko mendapat osteoartritis.

Ada ibu yang beritahu ia tak boleh minum susu... nanti muntah kembali... susu ni menggemukkan sebab tinggi kandungan gula... dan macam2 lagi alasan.

Kandungan baby dalam kandungan mengambil zat dari ibunya. Hal ini menyebabkan ibu berisiko kekurangan zat. Jika 1 kandungan mungkin zat kandungan anda cukup. Macamana pula dengan kandungan ke-2 dan seterusnya.

Untuk mempastikan ibu membekalkan kalsium yang mencukupi.. ibu perlu mengamalkan pengambilan kalsium setiap hari walaupun tidak hamil dan merancang untuk hamil dan semasa berpantang dan menyusu.

macamana hendak memastikan ibu mengambil keperluan kalsium mencukupi?

Ibu perlu membaca label produk susu dan lihat kandungan kalsium dibekalkan untuk 1 hidangan. Pastikan ibu mengambil 1000mg kalsium.

Ibu juga boleh mengambil supplement kalsium dipasaran dan pastikan ia mengandungi magnesium untuk membantu menyerap kalsium dengan optimum

Tahukah anda... ostematrix shaklee adalah tablet kalsium yang mengandungi kalsium + magnesium + vitamin D. Setiap tablet mengandungi 250mg kalsium dan perlu mengambil 4bj setiap hari untuk mempastikan keperluan kalsium yang mencukupi.

Ostematrix juga tidak mengandungi gula dan ia dalam bentuk tablet dan senang ditelan.

Jika berminat
Hubungi 017-5755815

You Might Also Like

0 comments