7 KEBAIKAN VITAMIN C SHAKLEE

Kebaikan dan keistimewaan mengunakan Vitamin C Shaklee

Bulan Jun ini digemparkan lagi dengan Promosi Vitamin Canti iaitu Vitamin C dan Vitamin E. Namun apa yang saya nak kongsikan di sini adalah kebaikan yang korang dapat sekiranya mengamalkan Vitamin C Shaklee ini.

1. Time released..semulajadi tanpa bahan pengawet..sesuai untuk orang yang gastrik.

2. Bio flavonoid dalam  vitamin C membantu vit c jadi lagi  aktif..kalau vitamin  e kena ade selenium...vit c perlukan Bio flavonoid...

3. Kalau demam atau selsema tak  perlu makan ubat doktor.Hanya perlu telan 2 biji vitamin C...

4. Maksud Sustained release tu,vitamin c tu akan di 'release' untuk badan secara  berperingkat..contohnya vitamin c itu 500mg,jadi ,stiap 1 jam,100mg vit c akan direlease untuk kegunaan badan...

5. Kenapa  susah-susah je shaklee cipta time release?

Sebab vitamin c dapat diserap dengan baik oleh badan pada dos yang rendah. Semakin tinggi dos semakin sedikit yang dapat diserap.

6. Vitamin C ini dihasilkan bersama-sama bioflavonoids complex! Bioflavonoid ini adalah antioksidan yang sangat superb yang hanya boleh didapati dari buah-buahan asli. Jadi, tak ade dalam vitamin C sintetik. Bahan ini mempunyai fungsi yang spesifik untuk meningkatkan kesihatan badan dari pelbagai sudut. Bahan ini menyokong pertumbuhan sel yang sangat baik, untuk kesihatan jantung, dan juga untuk alzheimer.

7. Pelepasan dalam masa 5 jam tapi maintain vit c dalam darah untuk  12 jam. Walaupun ia larut air tp tapi bukan masuk terus keluar, dia akan bekerja dulu dgn sel badan sebelum dia keluar. Satu fakta ttg vit C ialah badan kita tak boleh simpan vit C tapi ia digunapakai dahulu sebelum  dibuang, in this case bersamaan kita makan orn selama 5 jam, tapi bukan masa tu je kita ada bekalan vit C sebab tadi dia kuar perlahan-lahan.

You Might Also Like

0 comments