ELAK PENUAAN OTAK (ALZHEIMER)DENGAN VIVIX

TAHUKAH ANDA.

Alzheimer atau penyakit nyanyuk ini adalah penyakit yang disebabkan oleh kerosakan neuron di dalam otak atau dikenali juga sebagai NEURODEGENERATION.

Selain nyanyuk, antara penyakit lain yang dikategorikan sebagai penyakit neurodegeneration adalah Parkinson, Huntington dan multiple sclerosis.

Antara penyebab penyakit neurodegeneration ialah kerana terlalu banyak radikal bebas yang berkumpul di dalam badan menjadikan otak mengalami oxidative stress (tekanan oksidasi).

Ini akan menyebabkan berlakunya penuaan otak sebelum masanya dan menggalakkan berlakunya penyakit neurodegeneration.

Dan Apabila neuron rosak, penghantaran isyarat dari otak ke seluruh tubuh akan terganggu dan menyebabkan respon terhadap sesuatu menjadi lambat dan kesukaran untuk mengingat.

RESVERATROL yang ada dalam VIVIX Boleh Membantu Pesakit ALZHEIMER?

Penemuan yang dibuat oleh para saintis membuktikan bahawa Resveratrol dapat membantu mencegah bermulanya penyakit neurodegeneration. Kajian mendapati Resveratrol ini berupaya melindungi neuron daripada rosak.

Kandungan Vivix adalah 10 kali ganda lebih baik daripada Resveratrol sahaja. Ia mampu melindungi sel daripada mengalami kerosakan, memperbaiki sel yang rosak dan memberi tenaga kepada sel.

Dengan pengambilan Vivix, kita mampu mencegah berlakunya masalah-masalah yang disebabkan oleh radikal bebas yang sering menyerang kita bila-bila masa sahaja.

Sekaligus mampu mencegah berlaku penyakit nyanyuk semasa usia semakin meningkat nanti. Insha allah

You Might Also Like

0 comments