AL KISAH AKU DAN SHAKLEE

Yezzaaaa....Shaklee oh shaklee...Gitule kan....

Dan tajuknye pon dah pasal Shaklee...So saya nak story la skit asal usul terjebak dengan KANCAH SHAKLEE ni...Dan sejauh mana shaklee memberi effect pada saya....

Saya sebenarnya dah tau lama pasal produk shaklee ni...Asalnya dok survey untuk produk tambah susu la kan...So anak sulong memang saya tak tergerak lagi nak try shaklee malah saya xambil ape2 produk pon semasa pantang...Hanya air akar kayu yang emak saya buatkan..itu la yang saya minum hari hari...Selama itu saya ok tapi kerap ngantuk, penat dah tentulah dengan tak cukup tido nya...malam -malam berjaga anak tak tido...bangun awal2 pagi nak kena bertungku..tengahri bertungku, maghrib bertungku...Of cozz best.. sebab berpantang dengan ibu sendiri yang amat ambil berat tetang saya dan baby..

Next tibalah anak kedua plak..Saya ngandung n stat dari itu dah survey  "aku ni nak makan ubat apa la ngndung kali ni" dan bersalin nanti aku nak makan jamu ape plak..Tak kan la tak makan ape ape kan...Google punya google...memneg tertarik pada shaklee...Dan pada masa yang sama juga ade sahabat terdekat yang amik produk shaklee sebagai Ubat dalam tempoh bersalin..Merata saya tanya...dan akhirnya...jumpa la paling rapat dengan saya dan saya rasa boleh dipercayai keberkesanannya...beliau adalah upline saya Nur Hazwani Nadiah atau dikenali sebgai MAK BINTANG dikalangan kami GROUP SUPERSTAR GODGES....Dia cakap dia guna produk ni....Then saya pon memang nekad nak amik shaklee la dalam tempoh hamil dan bila bersalin nanti....

Di usia kandungan 6 bulan saya ambil VITALEA, BCOMPLEX,  ESP  dan OSTEMATRIX sahaja....Suami siap pesan "jangan buat tayangan je" katanya.."makan ubat-ubat tu". Awalnya rasa terpaksa jugakla..Sebab kena makan juga...Dah la harga pon bleh tahan....So saya pon makan je la ..Dari sehari ke sehari.. bulan bersilih ganti...memang pada masa 2 minggu selepas saya amalkan sume ni tanpa miss satu pon..saya dah rasa kesannya...Tapi macam buat do no je la...Cuma kat sini ape yang paling ketara adalah perubahan pada kulit muka saya...Lain macam putihnya tau...Jadi tegang kulit muka saya..Dan kulit muka jugak jadi lembab lembab gitu. Ni mesti ESP punya pasal...Syukur...Cik abam pon puji tau..Eheheee syiokla sangat...Ohhh memang tak disangka..Pastu plak kan...saya jadi cergas dan tak lesu atau lemau..Mungkin disebabkan vitalea...Lagi satu masalah saya ketika usia kandungan saya makin meningkat dan perut makin memboyot...Pinggang konfom akan lenguh lenguh..Malam malam tak boleh tido sebab rasa sengal sengal kat kai dan kadang kadang kaki jadi kejang..Rasa nak nages tau..Suami la jadi peneman..Pembantu..Sapu minyak panas..Lepas Malam pertama stat OSTEMATRIX wahhh!!! amazing betoi...terus hilang masalah-masalah tu....Terus esoknya call upline yang merangkap kawan baik saya tu NAdia bagitau kesan yang saya dapat tuh...

Sehingga la bersalin...saya makan dengan konsistennya...

Bila nak due bersalin saya dah perlengkapkan full set bersalin saya...Dah get ready dalam bakul...Memang yang wajib ada ESP, VITALEA, OSTEMATRIX, VIT C,  BCOMPLEX...pastu saya topupkan dengan ZINC untuk sembuh luka bersalin dan alfalfa untuk tambah susu badan..sebab memang nekad nak full breastfeeding anak no 2 ni..

Amazing lagi kau..Luka bersalin saya cepat betul sembuh la...dulu anak sulong pas berpantang 44 hari pon masih takot nak jalan laju..Ni baru 2 minggu jalan macam orang dah habis pantang tau....Confirm Zinc complex amat amat membantu saya...

Dari segi susu badan saya plak memang ketara ada perubahan,,,
1) Banyak
2)Breast membengkak saja sebab susu banyak
3)Susu jadi pekat tau..
4)anak saya kerap nyusu dan cepat kenyang walau menysu kejap kejap...Dia tido pon lama...
Nie sume akibat ALFALFA dan ESP...

Memang puas hatilah....

Baru seminggu consume sume sume tu rasa ok dan puas hati saya mesej upline lagi..nak tambah kot kot ade ubat yang bleh bagi kurus..So dia suggest lagi kat saya topup Lecitin je lah..sebab yang lain-lain dah ada...
Excited beb..dah anak 2..Nak la tampil remaja atau macam anak dara lepas ni...Nanti cik abam complain plak kan..So continue la sume sume tu....makan makan makan makan..Ikut time ...Siap tulis kat botol...takot lupa sebab banyak sangat...Tapi yang berbaloi lagi sume sume tu kebanyakkannya tahan sehingga 4 bulan..Save money dah saya........

Habis pantang kat umah mak di kampung pulangla saya semula ke rumah kami yang asal ..Tinggal dengan suami dan anak anak...Cuti bersalin balance banyak lagi tuh...almaklumla gomen kan bagi 3 bulan cuti bersalin...Saya telah dilamar oleh upline saya...untuk buat biz...sebab cara nya mudah..saya just daftar ahli 75rm dan boleh stat terus berbisnes...ok la kan..sebab sebelum ni penah join yang lain sampai kena buat loan kau...Nyesal aku..

Dah la cuti bersalin tak habis lagi..Gaji gomen memang jalan..dapat pulak bonus dari shaklee...oh memang best....

Saya suka biz shaklee..saya sayang biz shaklee...memang amat amat merubah kehidupan saya..walaupon tak berubah totally dalam kewangan lagi..tapi alhamdulillah..Membantu saya untuk melunaskan hutang hutang, membantu kurangkan beban suami, dapat belanja lebih skit, dapat bli baju kat anak anak selalu...Puas hati...

Hampir setahun saya dalam Group Superstar godges...Alhamdulillah...Kenalan OFFLINE yang ramai...iaitu adik beradik bintang sume..Tak penah jumpa tapi kenal bersembang dalam wassup macam dah lama kenal.Yang dah kenal kami makin erat..macam adik beradik betul..suka duka kami kongsi....Memang ohsem sungguh...Sya tak rasa ditinggalkan langsung..sya diguide oleh upline saya dengan baik..Beliau amat membantu saya...

Orang kata nak KAYA DUIT kena KAYA ROHANI...Dan ini adalah aspek yang paling dititikberatkan dalam kumpulan kami..Pengisian rohani...Ya...saya dulu seorang yang tak pernah DHUHA tau.....Alhamdulillah sekrang saya buat Dhuha hari hari..kalo masa lebih saya buat 4 rakaat tapi kalo time keje saya buat 2 rakaat ...Saya berjaya...amalan amalan sunat lain..Zikir zikir terapi minda dan diri,,,Kalau sebelum ni susah kot nak Istigfar....Sekarang dah jadi amalan...Dulu tak pernah nak luangkan masa baca surah yasin pagi-pagi sekarang saya boleh buat...Dulu susah tahajud..sekarang saya boleh buat.... Sungguhh banyak perubahan ROHANI saya...Kami tak kejar duit semata mata...malah dengan mengamalkan amalan amalan rohani la kami dapt menjemput rezeki....

alhamdulillah..saya bersyukur dengan perubahan diri saya...Lebih positif, Lebih Berjaya,  Lebih Kaya, Lebih Selesa...

thankss to Upline saya Nadia..Thanks to all of out team bintang...

Benar-benar shakleeeffect.....

Ikhlas dari hati nurani saya....

You Might Also Like

0 comments